9 Dec 2015

Bajadera na moj način


Za ovaj recept vam je potrebno:

  • 1kg krstena
  • 2 pune kašike meda (ili agava sirup)
  • Oko 150g putera (može i kokosov ili kakao puter)
  • Kašika ruma
  • 2 kašike kakaa
  • Burbon vanile
  • 200g crne čokolade sa min. 70% kakaa



Priprema:

Kesten sam prvo zarezao nožem malo sa strane pa ga zatim stavio u kipuću vodu oko 10-ak minuta. 
Nakon toga sam ostavio da se prohladi i skinuo mu ljusku. Ukoliko niste razumeli ovo sa guljenjem kestena na sajtu Coolinarika možete pogledati.
Ponovo u šerpu nalio vode i ubacio kesten da se kuva nekih 20 do 30 minuta dok nije omekšao. Zatim kesten ostavio u djevdjir da se procedi višak vode. Štapnim mikserom ga izmiksovao do zeljene strukture, kremasto-glatke strukture. U to dodao omekšali puter, med i rum i mikserom sjedinio. Podelio na dva dela, u jedan deo dodao burbon vanile, a u drugi kakao. Vatrostalnu posudu sam obložio providnom folijom i dodao na to prvo svetliji deo, utapkao i razvukao rukama, a potom na svetliji i tamniju deo koji sam takodje utapkao i razvukao prstima. Odložio u frižider da se stegne. Za to vreme sam istopio crnu čokoladu na pari, koju sam prelio preko kolača kao glazuru. Konzumirao tek nakon što se kolač stegao u frižideru.


*Pošto su uveliko krenuli dani posta, umesto putera možete staviti kokosov ili kakao puter i uživati podjednako u ovoj fenomenalnoj poslastici.
Takođe možete u smesu dodati i izmrvljene orašaste plodove (badem i/ili lešnik).

Prijatno!


2 comments:

  1. Ovaj kolac izgleda odlicno. Moje pitanje je koliko dugo moze da stoji i da li moze da se zamrzne?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moze dugo da stoji u frizideru, cak ga mozete i zamrznuti. Idealno za slave :)

      Delete